5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

speed4Питання про визначення швидкості транспортного засобу перед зіткненням, наїздом на пішохода є актуальним в експертній практиці. Та ще й коли перевищення швидкості є найбільш поширеним порушенням Правил дорожнього руху. Швидкість зменшує увагу водія до обставин на дорозі, впливає на можливість вчасно зупинити автомобіль, звужує кут оглядовості тощо. Серед найбільш поширених методів визначення швидкості виділяють три важливих засоби. Їх можна застосовувати як кожен окремо, так і всі разом в окремих випадках.

Визначення швидкості по довжині слідів, що зафіксовані на місці події. З цієї допустимої методики складено багато посібників, наукових праць з формулами та різними коефіцієнтами для такого розрахунку. Дослідження проводиться швидко, оскільки, легко проводиться розрахунок. Хоча такий розрахунок проводиться з урахуванням довжини залишених слідів, тому якщо їх не видно, то визначити швидкість транспортного засобу у такий спосіб не вийде. Крім того, можуть виникати складності із врахуванням впливу дії одного ТЗ на переміщення іншого. Дослідження також може ускладнювати необхідність врахування витрат кінетичної енергії на утворені пошкодження ТЗ, адже при зіткненні швидкість може суттєво гаснути й вливати на наявність слідів ТЗ.

Визначення швидкості шляхом застосування закону збереження кількості руху. Враховуючи цей закон, який вивчають на уроках фізики, він дає можливість визначити швидкість автомобіля, відповідно його переміщення після ДТП, а також переміщення іншого автомобіля, вчинене під впливом першого автомобіля. Застосовують такий метод при перехресних зіткненнях, скоєних під кутом, близьким до прямого. Всупереч можливій похибці у подібних розрахунках, навіть наданий діапазон можливої швидкості ТЗ надає змогу просунутись дії у вирішенні спору. Під час проведення розрахунку за цим методом також враховують режим руху ТЗ, чи ковзали шини по асфальту, хто загальмував, тощо.

Визначення швидкості виходячи з отриманих деформацій. Має суперечливу особливість та не знаходить свого широко застосування. Тобто враховується факт — чим більша швидкість автомобіля, тим серйозніші пошкодження він може отримати. Втрата швидкості при гальмуванні та зіткненні залежить від шин (тиску, ступеня зносу, малюнка протектора, наявності шипів), наявності та типу антиблокувальної системи, системи ефективного гальмування, стану гальмівних колодок, конструкції автомобіля, його терміну служби, завантаження, в тому числі, розподілу вантажу, коефіцієнта зчеплення на конкретній ділянці, а також від інших факторів, включаючи силу і напрям вітру. З часом метал старіє і вже іншим чином реагує на навантаження, не кажучи про те, що автомобіль міг піддаватися відновлювальному ремонту, а відтак властивості конструкцій могли зазнати деяких змін. Як бачимо, для об'єктивного, повного та обґрунтованого розрахунку за цим методом необхідна величезна кількість даних, переважна більшість з яких залишається невідомими. Внаслідок чого, даний метод практично не застосовується при проведенні експертизи ДТП.

Корисна інформація: